Co pić na diecie

Co pić na diecie

Kategorie
Co pić na diecie

Postanowiłaś zrzucić kilka kilogramów i liczysz każdą kalorię, która znajdzie się na Twoim talerzu. Czy jednak zastanawiałaś się jak to jest z kaloriami w napojach? Co należy pić podczas diety, a czego lepiej unikać? Oto kilka naszych podpowiedzi.

Zalecane:

Woda mineralna – Bez względu na to, jaką dietę wybierasz powinnaś pić około 2 litrów wody dziennie. Jest ona niezastąpiona w procesie spalania kalorii, a jej niedobór znacznie spowalnia ten proces. Przy braku odpowiedniego nawodnienia zmniejsza się również objętość krwi, a to prowadzi do zmęczenia. Bywa też, że organizm myli głód z pragnieniem. Taka sytuacja jest bardzo niekorzystna, gdyż wtedy zamiast uzupełnić niedobór wody jesz kolejną porcję kalorii. Wodę najlepiej pić z cytryną lub octem jabłkowym i miodem. Paradoksalnie miód zawierający duże ilości cukru podawany w niewielkich ilościach przyspiesza procesy spalania energii.

Soki owocowe i warzywne (zrobione samodzielnie) – Warto je pić, gdyż zaspokajają pragnienie oraz dają poczucie sytości. Dzięki nim możesz uniknąć sięgnięcia po kolejną przekąskę. Najlepsze są te zrobione z warzyw np. z pomidorów, marchewki czy selera.

Herbata – Najlepiej wybierz czerwoną lub zieloną. Jeśli wolisz czarną to zrezygnuj z cukru na rzecz cytryny. Herbaty przyśpieszają procesy trawienne oraz pomagają w usuwaniu z organizmu toksyn. Musisz jednak pamiętać, że są moczopędne, toteż po ich wypiciu uzupełnij niedobory wody.

Lepiej sobie odpuść:

Słodkie napoje gazowane – Tego typu napoje mają w swoim składzie wiele substancji słodzących, barwników i konserwantów. Zamiast zaspokoić pragnienie dodatkowo je wzmagają. Dodatkowo to źródło pustych i zupełnie zbędnych kalorii.

Napoje i soki owocowe – kupując napoje lub soki w butelkach lub kartonikach dokładnie przeczytaj etykietę. Wiele z nich w swoim składzie zamiast zdrowych witamin i mikroelementów posiada cukier lub słodziki, barwniki i konserwanty. Dlatego najlepiej zrezygnować z nich w ogóle.

A co z alkoholem?

Tu pojawia się duży znak zapytania. Przede wszystkim musisz pamiętać, że alkohol jest bardzo kaloryczny 1 gram ma aż 7 kalorii (dla porównania 1 gram tłuszczu ma ich 8), dlatego należy pić go z umiarem. Co jednak jeśli idziesz na imprezę i chcesz wypić? W takim wypadku najlepiej wybierać czysty alkohol. Kolorowe drinki czy likiery poza kaloriami z alkoholu wzmocnione są dodatkowo kaloriami z pozostałych składników. Podczas stosowania diety odchudzającej najlepiej wybrać wino. Ma ono swoje walory zdrowotne np. czerwone dba o układ krwionośny. Poza tym kultura picia tego trunku nie pozwala na spożywanie go w dużych ilościach więc również kalorii dostarczanych jest znacznie mniej niż np. w przypadku piwa.

Co jednak jeśli masz ochotę na piwo? Tutaj też warto wiedzieć, że w zależności od gatunku ma ono różną ilość kalorii. Najwięcej ma ich piwo jasne wysokoprocentowe. Tak więc wybieraj raczej ciemne i z mniejszą ilością procentów.