Dieta wysokobiałkowa

Dieta wysokobiałkowa

Kategorie
Dieta wysokobiałkowa

To nowa i bardzo modna tej wiosny dieta. Nie należy jej jednak mylić z dietą proteinową dr Dukana. Dietę wysokobiałkową stworzył dietetyk prof. Charles Clark wraz z żoną. Jest to dieta w pełni bezpieczna dla zdrowia. Choć opiera się na podobnych założeniach jak dieta proteinowa, jest ona znacznie łagodniejsza.

Dla kogo

Dieta wysokobiałkowa to przede wszystkim sposób na odchudzanie dla osób lubiących smacznie zjeść. Dania polecane przez jej autorów nie są czasochłonne, ale za to bardzo smaczne. Pomimo, że dieta nie powoduje skutków zdrowotnych, jednak osoby chorujące na wątrobę czy nerki powinny się skonsultować z dietetykiem.

Jak działa

Ze swojego menu wyłączamy wszystkie węglowodany oczyszczone i cukry czyli: mąkę, ryż, makarony, pieczywo, cukier i wszelkie produkty, które je zawierają. Kiedy zabraknie węglowodanów oczyszczonych organizm zacznie spalać tłuszcz, aby dostarczyć sobie energii. Dlatego na tej diecie nie można oszukiwać, gdyż nawet najmniejsze ciastko zablokuje ten proces.

Zasady

Dieta składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to czas pozbywania się zbędnych kilogramów, drugi utrzymywania stałej wagi. W pierwszej fazie możemy jeść do woli produkty białkowe czyli: nabiał, mięso, drób, ryby, owoce morza czy jajka. Spokojnie można również sięgać po tłusty twaróg, śmietanę, masło czy oliwę. Nielimitowane są tu również warzywa, ale tylko te, które nie zawierają skrobi. Raz dziennie możesz sobie także pozwolić na smaczny owoc. Ważne jest także ograniczenie węglowodanów nieoczyszczonych do 40-60 g dziennie. Kiedy już schudniesz w drugim etapie możesz zwiększyć ilość węglowodanów do 60-80 g na dzień.

Smaczne danie

Jednym z dań proponowanych przez autorów diety jest gulasz wołowy z warzywami:

  • mięso wołowe
  • czerwona papryka
  • żółta papryka
  • papryczka chili
  • puszka pomidorów bez skórki
  • cebula
  • przecier pomidorowy
  • szklanka rosołu (może być z kostki)
  • sól, pieprz, Świerzy tymianek, zielona pietruszka
  • oliwa z oliwek do smażenia

Mięso umyj, pokrój a potem oprósz solą i pieprzem. Podgrzej 2 łyżki oliwy i obsmaż mięso. Następnie dodaj oczyszczoną z pestek, pokrojoną w kostkę paprykę czerwoną i żółtą oraz papryczkę chili. Po chwili dodaj pomidory z puszki i łyżeczkę przecieru pomidorowego. Mieszając to wszystko dolej rosół. Gotuj wszystko przez około godzinę. Na koniec dopraw gulasz świeżym tymiankiem i zieloną pietruszką. Najlepiej smakuje podany z łyżką kwaśnej śmietany.

Na deser proponujemy pomarańczę.

Jak widzisz, ta dieta może być bardzo smaczna!