Lato – czas na odchudzanie

Lato – czas na odchudzanie

szczupła sylwetka

Lato, zwłaszcza upalne, to idealny czas na tracenie zbędnych kilogramów. Zmniejsza się ochota na jedzenie obfitych i tłustych posiłków, natomiast ich miejsce zastępują lekkie potrawy warzywne. Warto skorzystać z tego czasu, aby bez problemu i w przyjemny sposób stracić kilka zbędnych kilogramów.

Woda, woda i jeszcze raz woda

Lato to czas, kiedy Twój organizm dopomina się o większe ilości wody. Ponieważ woda zapełnia żołądek i wspomaga procesy chudnięcia – wykorzystaj to. W upalne dni nawet nie zauważysz kiedy wypijesz 2 a nawet 3 litry tego napoju.

Bardzo ważne

W kwestii odchudzania to właśnie woda ma bardzo duże znaczenie. Odpadają zatem inne napoje takie jak kawa, herbata czy soki. Jeśli nie lubisz samej wody możesz dodać do niej kilka plasterków imbiru, cytryny lub owoce jagodowe. Takie dodatki wyraźnie zmienią jej smak. Możesz pragnienie zaspokoić herbatkami ziołowymi, które doskonale zaspokajają pragnienie, a przy tym nie zawierają dodatkowych kalorii.

Lekkie menu

Lato to także idealny czas na zmianę menu. Gorące dni nie sprzyjają jedzeniu ciężkostrawnych potraw takich jak pieczone czy smażone mięsa, sosy czy zupy. Dlatego znacznie łatwiej można zastąpić te potrawy warzywnymi i owocowymi zamiennikami. Zamiast zupy możesz przygotować chłodnik, a na obiad grillowanego kurczaka z dużą ilością rozmaitych warzyw.

Słodycze – czemu nie?

Najprzyjemniejszym założeniem letniej diety jest to, że nie trzeba rezygnować z deserów, wystarczy je jedynie nieco zmienić. Latem zazwyczaj nie ma się ochoty na ciasta i ciężkie desery czekoladowe. Są one często tłuste i bardzo kaloryczne. Letnie desery to przede wszystkim zdrowe sałatki owocowe oraz lody i sorbety. Warto wybierać szczególnie te drugie, ponieważ są nie tylko smaczne i orzeźwiające ale również małokaloryczne.

Bardzo ważne:

Jeśli decydujesz się na deser lodowy to zrezygnuj z dodatków takich jak bakalie, sosy czy bita śmietana, ponieważ są one bardzo kaloryczne.

Ruch w kierunku szczupłej sylwetki

Oczywiście nie obędzie się także bez zwiększenia ilości ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Latem o wiele łatwiej przełamać się i wyjść na długi spacer czy zacząć biegać. Również wakacyjne wypady do lasu czy nad wodę sprzyjają różnym formom aktywności fizycznej. Możesz wsiąść na rower i zacząć jeździć, albo zagrać w piłkę z dziećmi. Sama się przekonasz, że bez trudu i większych ograniczeń Twoja waga zacznie spadać.