Główne czynniki wpływające na odchudzanie

Rozpoczynając proces odchudzania wiele osób tak naprawdę nie wie od czego ma zacząć. Zmieniają diety z jednej na drugą, które w dalszym ciągu nie przynoszą efektów. Większość diet nie spowoduje oczekiwanego spadku wagi jeśli w dalszym ciągu nie zastosujemy się do paru głównych czynników wpływających na odchudzanie. Tak naprawdę, żadna dieta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów jeśli zapomnimy np. o regeneracji organizmu. Poniżej lista czynników które w znacznym stopniu wpłyną na utratę wagi :

  1. Unikaj alkoholu, słodyczy, słonych przekąsek, napojów słodzonych i fast foodów
  2. Każda dietę warto przynajmniej w minimalnym stopniu łączyć z wysiłkiem fizycznym
  3. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu (1, 5 – 2 litrów) wody dziennie
  4. Odpowiednia regeneracja to klucz do sukcesu. Organizm powinien odpocząć przynajmniej jeden dzień po dwóch dniach intensywnych treningów
  5. Unikaj soli i smażenia na głębokim tłuszczu
  6. Unikaj produktów wysoko-przetworzonych
  7. Czytaj etykiety produktów, czasem produkty z pozoru zdrowe zawierają mnóstwo konserwantów
  8. Staraj się by Twoje posiłki były urozmaicone, monotonna dieta szybko prowadzi do rezygnacji
  9. Jedz 5-6 małych posiłków dziennie
  10. Nie podjadaj między posiłkami
  11. Pij zieloną herbatę i kawę – znacznie przyspieszają metabolizm
  12. Używaj wielu przypraw (curry, papryka) – również przyspieszają metabolizm
  13. Motywuj i ucz się każdego dnia – czytaj fora, przeglądaj wartościowe książki i witryny o tematyce odchudzania.

Wyżej wymienione czynniki powinny być stosowane przy każdej diecie. Stosowanie pozwoli na szybsze uzyskanie efektów w połączeniu z każdą dietą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *