Imprezujesz w środku tygodnia? Zobacz, jak łatwo wrócić do formy

Gdy następnego dnia masz iść do pracy lub na uczelnię, a twoi znajomi lub szef zapraszają cię na imprezę, nazajutrz nie muszą towarzyszyć ci ból głowy czy nasilone pragnienie. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na to, aby łatwiej poradzić sobie z kacem.

Najlepiej imprezuje się wtedy, gdy wiadomo, że następnego dnia nie trzeba wychodzić z domu i będzie można w spokoju odpocząć. Jednak wtedy, kiedy pojawia się niecodzienna okazja do wyjścia, warto z niej skorzystać, ale przy tym pamiętać o paru ważnych zasadach, by następnego dnia nie odczuwać nieprzyjemnych dolegliwości.

Złota rada – zapobiegaj

Spożycie alkoholu w odpowiedniej ilości to najlepsze rozwiązanie. Każdy z nas ma nieco inny próg odporności na różne rodzaje i ilości alkoholu. Nieprzekroczenie granicy, po której kac kolejnego dnia jest gwarantowany, to najważniejsza zasada. Nie trzeba dużo pić, by dobrze się bawić. Kilka drinków, piw czy kieliszków wina lub wódki wprowadzi w dobry nastrój, a przy tym zawartość alkoholu we krwi nie będzie tak wysoka, by skutkować złym samopoczuciem nazajutrz. Przed wyjściem na spotkanie warto założyć z góry ilość wypitego alkoholu oraz czas powrotu do domu, a potem trzymać się swojego planu.

Zjedz więcej i pij nie tylko alkohol

Podczas imprezy lub przed nią warto dobrze zjeść. Picie na pusty żołądek powoduje, że skutki picia alkoholu odczuwane są jeszcze szybciej. Najlepiej postawić na posiłki bogate w węglowodany złożone i tłuszcze – trawią się dłużej, dzięki czemu wydłużają czas wchłaniania się alkoholu. Warto także pić nie tylko alkohole, ale dodatkowo przeplatać je innymi napojami – wodą, sokami, herbatą. Nie powinno się pić napojów energetycznych i kawy, ponieważ zawarta w nich kofeina może wywoływać niebezpieczne zaburzenia rytmu serca.

Gdy wypijesz za dużo

Jeżeli jednak następnego dnia odczuwasz nieprzyjemne skutki kaca, także masz kilka sposobów, aby prędzej poczuć się lepiej. Wypij ciepłą herbatę z cukrem i z cytryną, kefir lub zjedz 1-2 łyżki miodu. Zjedz też coś pożywnego na śniadanie, by uzupełnić siły. Na kaca dobry jest też naprzemienny prysznic z zimną i ciepłą wodą. Można zastosować także dostępne w aptekach i w sklepach środki przeznaczone do niwelowania objawów kaca oraz obniżania poziomu alkoholu we krwi. Należy wziąć je podczas imprezy lub przed nią, aby rano wstać w dobrej formie.

Zatem gdy szykuje się impreza, a ty nie chcesz odczuwać nieprzyjemnych skutków wypiętego podczas niej alkoholu, zastosuj się do przedstawionych porad, a następny dzień nie upłynie ci pod znakiem walki z nieprzyjemnymi dolegliwościami kaca.

Ilustracja: shutterstock

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *